Cursus

EHBO diploma

Werkt u met gevaarlijke stoffen? Of met kinderen? Bent u onlangs ouder, of opa/oma geworden? Bent u vaak buiten? Een ongeluk zit in een klein hoekje! En weet u dan wat te doen? Zo ja, wat fijn! Zo nee, kom bij ons! Wilt u een EHBO diploma conform richtlijnen van het Oranje Kruis? EHBO vereniging ’s Graveland e.o. start jaarlijks met een nieuwe cursus!  De cursus is opgezet met deels een e-learning, welke thuis in eigen tijd en snelheid gemaakt kan worden. In de e-learning worden alle aspecten van de eerste hulp theoretisch behandeld en afgesloten met een toets. Hierbij kunt u denken aan verbandleer, ziektebeelden en reanimatie. Daaropvolgend zullen er vijf lesavonden gegeven worden, waarin u de opgedane theoretische kennis over het verlenen van eerste hulp in de praktijk brengt. Op de zesde avond wordt het praktijkexamen afgenomen.

De avonden starten om 19:30 uur en sluiten af om 21:30 uur. De cursus wordt gegeven in de brandweerkazerne aan Eslaan 2a in Kortenhoef.

De kosten voor deze cursus bedragen vanaf 2024 €215,00 en wordt door sommige zorgverzekeraars (deels) vergoed.

In 2024, als wij 70 jaar bestaan, hopen wij weer van start te kunnen gaan met een nieuwe groep enthousiaste deelnemers.
De data zijn als volgt: 15-2, 22-2, 29-2, 7-3, 14-3 en het examen op 21-3.

Reanimatie & AED diploma

Wilt u geen volledig EHBO diploma, maar wel leren reanimeren? Ook dat is mogelijk! Jaarlijks geeft onze vereniging een basisopleiding reanimatie met AED. U richt zich deze avond volledig op dit onderwerp. Kosten hiervoor bedragen €50,00.

Ook in 2024 staat al een datum gepland! Op 12 februari bent u van harte welkom voor een basis reanimatiecursus. Aanvang 19:30 uur. De avond zal duren tot 21:30 uur.

Na het afsluiten van een van bovenstaande cursussen, bent u van harte welkom als lid van onze vereniging. U kunt bij ons jaarlijks herhalingslessen volgen om uw diploma (welke na afgifte 2 jaar geldig is) geldig te houden.

Contributie voor het lidmaatschap van de EHBO vereniging bedraagt €40,00 per jaar.

Wilt u alleen uw reanimatie diploma geldig houden? Ook dan kunt u bij onze vereniging jaarlijks een herhaling volgen. Dit kost €20,00.

Heeft u na aanleiding van deze tekst nog vragen? Of wilt u zich aanmelden voor een cursus? Dat kan via het secretariaat, ehbosgraveland@gmail.com.

Aantekening wandelletsel

Speciaal voor onze leden organiseert de vereniging een aanvullende cursus wandelletsel op de basis EHBO. De cursus wordt op één avond gegeven op onze vaste locatie, de brandweerkazerne in Kortenhoef. De avond duurt van 19:30 tot 22:30 uur.

De kosten voor deze cursus bedragen €50,00 en zitten niet bij de contributie in. Ze dienen apart betaald te worden. Jaarlijks wordt een herhaling gegeven van deze cursus, die vervolgens wel bij de contributie inbegrepen zit.

Aangezien er veel geoefend wordt, is het raadzaam een ligkussen en badhanddoek mee te nemen, tegen de harde tafels.

Het meebrengen van een eigen ‘wandelaar’ (= oefenpersoon) wordt dringend aangeraden, aangezien daarmee veel tijd gewonnen wordt omdat dan niet op elkaar geoefend hoeft te worden.

Er zit geen verplichting achter dit aanbod om je aan te melden voor deze cursus. Het is echt bedoeld voor diegene die het leuk lijkt om hier meer over te weten en vaardig wil worden in het behandelen van wandelletsel.

Wil je na het behalen van de aantekening deze wel behouden, dan is net als met de reguliere lessen een jaarlijkse herhaling wel verplicht.

Op je diploma (pasje) wordt een aparte aantekening gemaakt dat deze additionele cursus gevolgd en behaald is, waarmee je bijvoorbeeld kan helpen bij de jaarlijkse vierdaagse in Nijmegen!