20 Years Caring About You

Welkom bij de EHBO vereniging s'Graveland

Dé EHBO vereniging voor de gemeente Wijdemeren.
Wij zijn actief in de dorpen ’s Graveland, Kortenhoef , Nederhorst den Berg en Ankeveen. Maar ook in Hilversum laten wij ons gezicht zien!

Onze mooie vereniging telt op dit moment circa 30 vrijwilligers!
Met deze vrijwilligers posten we jaarlijks bij zo’n 35 evenementen in onze regio.

Het bestuur, onder leiding van voorzitter Margreet Holdinga, telt zes leden en zijn onderverdeeld in de volgende functies:
– Voorzitter. De voorzitter heeft een leidinggevende rol binnen de vereniging. De voorzitter gaat over lidmaatschappen, onderhoudt contact met de gemeente, ere-leden en instructeurs.
– Secretaris. Bij de secretaris kun je terecht voor alle dagelijkse vragen en opmerkingen. Via de link op de website kun je eenvoudig per mail in contact komen met de secretaris. Samen met de voorzitter onderhoudt de secretaris belangrijke contacten, wordt de groepsindeling en het rooster gemaakt en notuleert de secretaris de vergaderingen.
– Penningmeester. De penningmeester gaat over de financiële tak van de vereniging. De penningmeester beheert de kas en nodigt jaarlijks een kascontrole-commissie uit om inzicht in de financiën te geven.
– Materialencoördinator. De materialencoördinator zorgt ervoor dat er altijd voldoende materiaal aanwezig is om zowel de herhalingslessen te voorzien als ook de tassen die meegaan naar evenementen. Ook zorg de materialencoördinator ervoor dat overige benodigdheden (zoals een tent, (schep)brancard en vlaggen) op tijd aanwezig zijn bij evenementen.
– Evenementencoördinator. De evenementencoördinator ontvangt van verenigingen aanvragen om bij hun evenement te komen posten. Alle benodigde data wordt verzameld om een goede inschatting van mankracht en materiaal te kunnen maken. Ook zet de evenementencoördinator de evenementen uit onder de leden van de vereniging en vervolgt of er voldoende animo is. Anders zal de evenementencoördinator het evenement terug moeten geven aan de aanvragers.
– PR. Afdeling PR is verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de website om de leden van de vereniging van correcte informatie te voorzien. Ook werft afdeling PR voor nieuwe cursussen in de lokale media.
– Medisch adviseur. Onze medisch adviseur heeft een verpleegkundige achtergrond en kijkt mee in de juiste inzet van leden bij de verschillende evenementen a.d.h.v. te verwachten letsel.

Sinds kort is er weer een huisarts (i.o.) aan onze vereniging verbonden. Hierover volgt later meer!

Ook telt onze vereniging een zestal ereleden:

– Margriet Hiemstra;
– Wil van Dijk;
– Johan en Ria Pot;
– Marijke van Voorst – Nooy:
– Paula de Rooy.