ALLE leden kunnen helpen!

Een week geleden meldde ik u dat KNV Noodhulp weer is gestart. De afgelopen week:

• hebben velen zich al gemeld, ook mensen die geen lid zijn van onze vereniging.
    Daar ben ik trots op, want het laat zien dat we samen bereid zijn als EHBO-ers te helpen;
  • is door het Noodhulp Team contact gelegd met zorginstellingen, wat in twee gevallen al heeft geleid tot het aanbieden van geschikte hulpverleners;
  • zijn de eerste hulpverleners ook daadwerkelijk hulp gaan verlenen;
  • is een flyer gemaakt om onze hulp onder de aandacht te brengen;
  • is een mailing voorbereid aan zorginstellingen in tot nu toe hardst getroffen provincies, die maandag 23 maart a.s. gemaild wordt aan 122 organisaties.

Dit alles steeds in nauw contact met de districten.

Nederland staat nu op het punt dat de vraag om noodhulp gaat toenemen. Samen maken we het verschil, ook de leden van uw afdeling vragen wij om mee te helpen en zich aan te melden. Wat kunnen EHBO-ers doen? In het zuiden van het land worden, om een voorbeeld te geven, al vrijwilligers ingezet om in verzorgingshuizen bewoners te helpen met videobellen met hun familie, of om temperatuurmetingen te doen.

Onze toegevoegde waarde

De voordelen voor een zorginstelling of een andere organisatie om een (KNV) EHBO-vrijwilliger in te zetten zijn duidelijk:

• wij hebben MINIMAAL EHBO;
  • wij zijn BEKEND MET HYGIËNE protocollen;
  • wij WILLEN en KUNNEN helpen;
  • wij hebben de KLINISCHE BLIK om een ziek medemens te herkennen.

MELD U NU HIER AAN!

En deel dit bericht alstublieft met uw leden: #samentegencorona #samenehbo